درمان زردی با فتوتراپی از روشهای مختلف درمان زردی است. زردی درمان های متفاوتی دارد اما با توجه به پیشرفت علم پزشکی درمان زردی با فتوتراپی را می توان موثرترین روش درمانی دانست.

• فتوتراپی

• تعویض خون

• روش های سنتی

• دارو درمانی

از جمله روشهای مختلف درمان زردی است.

درمان زردی با فتوتراپی

در درمان زردی با فتوتراپی از نور مناسب استفاده می شود.

با تاباندن نور به پوست نوزادانی که دچار بالا رفتن بیلی‌روبین غیرمستقیم شده‌اند، فوتوایزومرهایی به وجود می‌آیند که قابلیت دفع بیشتری دارند و باعث پایین آمدن سطح بیلی‌روبین می‌شوند. از این رو درمان زردی با فتوتراپی درمانی قطعی و سریع است.

تعویض خون

از دیگر روش های درمان زردی تعویض خون است.

در تعویض خون دو برابر حجمی، کل خون نوزاد با دو برابر حجمش از خون مادر تعویض می‌گردد. در این روش از راه ورید نافی به ازای هر کیلوگرم وزن نوزاد، ۷۵ تا ۱۷۰ میلی‌لیتر از خون مادر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان انجام تعویض خون نباید درمان زردی با فتوتراپی را قطع نمود و بصورت روتین نباید کلسیم وریدی داد، مگر اینکه نیاز به کلسیم بصورت مستقل ثابت شود.

روش‌های درمانی متفرقه برای زردی

درمان زردی به روش های سنتی و پیشرفته علم پزشکی انجام می شود. توصیه می شود در به کار گیری روش های سنتی حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت نمایید.

طب سنتی

شیرخشت و ترنجبین و گیاهان پزشکی سنتی چینی (درمنه اسکوپاریا) از جمله داروهای درمان زردی است که هنوز از سوی منابع مرجع پزشکی واجد تاثیر درمانی شناخته نشده‌اند.

پزشکی مدرن و آخرین پژوهش‌ها

ایمونو گلوبولین وریدی (IVIG)، در کنار درمان زردی با فتوتراپی برای نوزادانی که ناسازگاری Rh یا ABO دارند می‌تواند بکار رود، اما استفاده از باربیتوراتها، کلستیرامین، پنیسلامین توصیه نمی‌شود. شاید در آینده اثبات شود که کلوفیبرات در پایین آوردن بیلی‌روبین نوزادان کارآمد است، اما هنوز در مراجع پزشکی به‌ رسمیت شناخته نشده است.

جهت درمان زردی با فتوتراپی با ما در ضد زردی در تماس باشید.

اجاره دستگاه زردی نوزاد و دستگاه فتوتراپی از تخصص ماست.