چشم بند فتوتراپی وسیله ای است که در هنگام استفاده از دستگاه فتوتراپی جهت محافظت از چشم نوزاد به کار می رود. چشم بند فتوتراپی
در واقع ضد نور است و می تواند از آسیب های وارده توسط اشعه های مضر جلوگیری نماید.

فتوتراپی دستگاهی است که اساس کار آن بر مبنای نوردرمانی است. در این دستگاه از نورهای با طول موج مشخص استفاده می کنند.

روش کار این دستگاه ها به این ترتیب است که نوزاد کاملا برهنه درون دستگاه فتوتراپی و تحت نور مناسب قرار داده می شود.تنها چشمها و اندام تناسلی وی باید پوشیده باشد.
اشعه های دستگاه زردی نوزاد می تواند روی اندام تناسلی و چشم نوزاد اثرات مخربی داشته باشد.

تنها پوشش نوزاد زیر دستگاه زردی شکن همان چشم بند فتوتراپی و شورت ضد نور است.

ثابت شده است که برخی اشعه های مضر می تواند از قرنیه چشم نوزاد عبور کرده و به آن آسیب برساند و یا باعث عقیم شدن نوزادان پسر شود.از این پوشاندن چشم ها و اندام نوزاد در هنگام فتوتراپی توسط چشم بند فتوتراپی و شورت ضد نور بسیار مهم است.

زردی در نوزادان

زردی در نوزادان یکی از شایع ترین عارضه هایی است که در طب نوزادان با آن روبروی می شویم. بیش از یک سوم نوزادان زردی را تجربه می کنند.روش درمان آن ساده است و پس از درمان عوارضی برجای نمی ماند.

در برخی موارد نیز زردی نیاز به درمان ندارد. اما در موارد حادتر عدم درمان می تواند در آینده آسیب های جدی روی مغز نوزاد برجای بگذارد. فلج مغزی ، عقب ماندگی ذهنی ، حملات صرعی ، اشکال در تعادل حرکتی ، ناهنجاری های دندانی و ناشنوایی از عوارض عدم درمان به موقع زردی در نوزادان است.

یکی از روشهای درمان زردی در نوزادان استفاده از دستگاه زردی است. این دستگاه با تابش نور می تواند زردی را در نوزاد برطرف نماید.

نور ، شکل و ساختمان مولکول بیلی‌روبین را تغییر می‌دهد.

نور درمانی اجازه می دهد بیلی روبین زیر پوست بشکند و از خون و پوست نوزاد جدا و دفع شود.

طیف نور مرئی در حدود 460 نانومتر یعنی نور آبی در گستره نور مرئی بیشترین تاثیر را روی زردی نوزاد دارد.

نور تابش شده در دستگاه فتوتراپی جهت حذف تابش های مادون قرمز و ماوراء بنفشِ مضر باید فیلتر شود.

این نور باید کاملاً روی نوزاد متمرکز شده باشد. اشعه های مضر می تواند روی چشم و اندام تناسلی نوزاد تاثیرات منفی داشته باشد. انواع چشم بند فتوتراپی و شورت فتوتراپی جهت محافظت از نوزاد طراحی می شوند.

شورت و چشم بند فتوتراپی

جهت محافظت از چشم نوزاد شرکت ضد زردی چشم بند فتوتراپی را پیشنهاد می کند. چشم بند فتوتراپی از تولیدات شرکت ضد زردی است. چشم بند فتوتراپی دارای دو لایه جهت محافظت بیشتر از چشم نوزاد است.

چشم بند فتوتراپی قابل تنظیم است و متناسب با سر نوزاد می تواند کوچک یا بزرگ شود. دیگر ابزار بسیار کاربردی در هنگام فتوتراپی نوزاد، شورت فتوتراپی یا ضد نور است.

استفاده از شورت ضد نور نیز جهت محافظت از اندام تناسلی نوزاد توصیه می شود. این ابزار نیز از تولیدات شرکت ضد زردی است. دارای دو لایه محافظ است و کاملا قابل تنظیم متناسب با اندام نوزاد است.

ضد زردی در اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل فعالیت دارد. هنگام ارائه یک عدد شورت و چشم بند فتوتراپی نیز به رایگان به شما تحویل داده می شود.

چشم بند فتوتراپی و شورت ضد نور را حتما در هنگام فتوتراپی به کار ببرید.ضد زردی تولید انواع شورت و چشم بند فتوتراپی را برعهده دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.