فتوتراپی خانگی یک روش معمول برای درمان زردی است.

امروزه بیشتر بیمارستان ها برای درمان زردی از روش فتوتراپی استفاده می کنند. که این امر مقادیر بالای هزینه برای والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند را به دنبال دارد. اما فتوتراپی به صورت خانگی نیز انجام می شود. امروزه دستگاه های فتوتراپی خانگی و بیمارستانی برای درمان زردی طراحی شده اند.
دستگاه فتوتراپی خانگی با هزینه ای مناسب و اثرگذاری موثر که برای درمان نوزادان مبتلا به زردی خفیف تا شدید در محیط های کم منابع طراحی شده است.

مراقبت از نوزاد در خانه باعث راحتی می شود، مراقبت های کافی اجازه می دهد تا کودک شما به جای بیمارستان در خانه تحت درمان قرار بگیرد. برای همه کسانی که نگران هستند، بسیار بهتر است که نوزاد در یک محیط دوست داشتنی و امن قرار داشته باشد که فقط یک خانواده می تواند آن را فراهم کند. این همچنین هزینه بسیار کمتر از درمان مبتنی بر بستری در بیمارستان به دنبال دارد. والدین هم اکنون می توانند دستگاه فتوتراپی خانگی را برای درمان نوزادان مبتلا به زردی خود در خانه های خود، بجای آوردن نوزادان به بیمارستان، اجاره نمایند. افکار و تجارب عمومی در مورد این نوع مراقبت های پزشکی خانگی چیست؟

از آنجا که هر کسی نمی تواند از عهده مخارج بیمارستان برآیند فتوتراپی خانگی یک روش جایگزین برای درمان زردی نوزاد در خانه است. این یک روش درمان خانگی ارزان قیمت است اما باید توجه کرد که تنها نوزادانی که دارای مقادیر خفیف تا متوسط از بیلی روبین هستند را می توان به این روش درمان نمود. این درمان خانگی مشابه درمان بیمارستانی است منتها باهزینه کمتر. هزینه اجاره تجهیزات فتوتراپی خانگی به صورت شبانه روزی محاسبه می شود و برای مدت سه روز و دو شب به مشتری اجاره داده می شود. البته طول مدت درمان بستگی به شدت زردی نوزاد شما دارد ما خودتان خواهید دید که در این روش تا چه اندازه می توانید در مخارج درمان صرفه جویی کنید.

10٪ از نوزادان سراسر دنیا برای درمان زردی برای جلوگیری از آسیب های شدید مغزی، ناتوانی مادام العمر و مرگ به خدمات ضروری نیاز دارند. شرکت خدمات فتوتراپی خانگی ضد زردی، فتوتراپی با شدت بالا به صورت دوطرفه نوزاد شما را برای درمان و مقابله با این شرایط خطرناک آماده می کند.

ویژگیهای کلیدی دستگاه فتوتراپی خانگی ضد زردی

مشخصات کلی دستگاه فتوتراپی خانگی

شکل کلی دستگاه فتوتراپی خانگی جمع و جور و متناسب با سبد نوزاد یا تخت مادر است.

دارای یک دستگیره برای حمل و نقل آسان

عدم درز برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به درون دستگاه

سطوح منحنی برای تمیز کردن آسان

مهر و موم شده برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات مثل ورود گرد و غبار و مایعات

هیچ بخش متحرکی ندارد، هیچ فن داخلی ندارد

دارای منبع تغذیه

نور بالایی

در بالاترین سطح بالینی موثر ثابت شده است

فرم باریک آن برای مشاهده آسان تر بیمار

حالت منحنی برای جلوگیری از قرار دادن اشیاء که روی نوزاد می افتد

لبه های نرم برای حفاظت از نوزاد در هنگام قرار دادن درون دستگاه فتوتراپی خانگی

نور پایینی

با دوام و پایا پوشش پلاستیکی و ضخیم دیواره ها

گرما از کف به سمت بیرون دستگاه فتوتراپی خانگی هدایت می شود

اتاقک دستگاه

قابل جابجایی برای حمل و نقل بهتر نوزاد بدون خارج کردن وی از دستگاه

دارای دستگیره برای راحتی در حمل و نقل و بلند کردن آن

سطح صاف برای تمیز کردن آسان و راحت

پلاستیک مقاوم ضد خش برای مشاهده بهتر

نکات مهم در فتوتراپی خانگی

هنگامی که کودک شما تحت فتوتراپی خانگی قرار داشته باشد، مهم است که شما دستورالعمل های استفاده از تجهیزات فتوتراپی در منزل را دنبال کنید. اول از همه، شما باید در مورد مدت زمان طول درمان با پزشک خود مشورت کنید و از این موضوع مطمئن شوید. که به طور منظم برای آزمایش سطح بیلی روبین به پزشک مراجعه کنید تا کودک شما به طور کامل درمان شود. این یک جایگزین برای مراجعه به پزشک و آزمایش های مورد نیاز برای بررسی میزان بیلی روبین نوزاد شما نیست. به این معنی که استفاده از روش فتوتراپی در خانه باعث نمی شود که شما از مراجعه به پزشک و تست های مکرر برای اندازه گیری زردی نوزاد معاف شده باشید.

نکات ایمنی در فتوتراپی خانگی

هنگام استفاده از لامپ فتوتراپی خانگی ، تمام لامپ ها را روشن کنید و لامپ را حداقل 25 تا 30 سانتی متر دور از کودک خود قرار دهید. بچه خود را روی یک تشک بدون هیچ اسباب بازی یا بالش قرار دهید. همیشه چشم بند فتوتراپی خانگی را روی چشم نوزاد قرار دهید زیرا این کار به عنوان محافظ برای چشم های کودک شما عمل می کند. هنگام استفاده از Bilibed، کودک خود را زیر پارچه قرار دهید.

کودک خود را به سمت او یا پشت سر خود بکشید. موقعیت کودکتان را از زمان به زمان تغییر دهید به خصوص پس از هر تغذیه. همچنین باید هر 4 تا 6 ساعت دمای کودک را بررسی کنید. کودک را به پشت روی تشک قرار دهید تا سر وی روی تشک قرار بگیرد. کودک را برای تغذیه و شیردهی از دستگاه خارج کنید و هر 4 تا 6 ساعت دمای بدن نوزاد را بررسی نمایید.

تغذیه در طول فتوتراپی خانگی

در حالی که کودک شما با فتوتراپی خانگی برای درمان زردی روند درمان را طی می کند، مصرف مایعات و شیر دهی برای نوزاد شما بسیار مهم است در این زمان نوزاد باید به طور مرتب شیر و مایعات مصرف نماید؛ زیرا فتوتراپی می تواند باعث کم آبی شود، به خصوص اینکه بیلی روبین در خون نوزاد شما شکسته شده و نیاز دارد تا از بدن دفع شود. اگر کودک شما با شیر مادر تغذیه می شود، تعداد دفعات شیردهی را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما آب نیز می خورد. فتوتراپی خانگی یک روش تضمین شده و اثبات شده در سراسر دنیاست و این یک جایگزین بهتر برای درمان در بیمارستان است زیرا کودک همیشه می تواند با مادر در طول مدتی که در حال درمان است وقت بگذراند و با شیر مادر تغذیه گردد.