اثر فتوتراپی بر درمان زردی نوزاد بالاترین بازدهی را در میان سایر روشهای درمان زردی نوزاد دارد. زردی از بیماری هایی است که میان نوزادان تازه متولد شده شیوع زیادی دارد. بروز زردی خود علل مختلف و روش های درمانی مختلفی نیز دارد. یکی از موثرترین روشهای درمان زردی فتوتراپی است که تاثیر خود را در درمان زردی در آزمایشات مختلف نشان داده است. اثر فتوتراپی بر درمان زردی نوزاد موضوعی است که قصد داریم آن را بررسی کنیم:

اثر فتوتراپی بر درمان زردی نوزاد

اثر فتوتراپی بردرمان زردی نوزاد در کاهش میزان بیلی روبین در خون نوزاد است.
بیلی روبین یک ماده شیمیایی است که از شکست سلول های قرمز خون به وجود می آید. وجود مقداری بیلی روبین در خون نه تنها مضر نیست بلکه مفید نیز می باشد.
اما زمانی که این میزان از حد طبیعی خود بگذرد منجر به زرد شدن رنگ پوست و سفیدی چشم نوزاد می شود. بیلی روبین اضافی ممکن است از سد مغزی نوزاد که هنوز به درستی شکل نگرفته عبور کند و در مغز رسوب نماید. رسوب بیلی روبین در مغز منجر به

• آسیب های مغزی

• فلج

• عقب ماندگی ذهنی

• ناشنوایی

و حتی گاهی مرگ نوزاد می شود.

از این رو درمان زردی امری بسیار مهم و حیاتی برای نوزاد است.

کاهش سریع بیلی روبین از مهم ترین اثر فتوتراپی بر درمان زردی نوزاد است. به گونه ای که پس از اولین روز استفاده از فتوتراپی میزان بیلی روبین به نصف کاهش می یابد. اثر فتوتراپی بر درمان زردی نوزاد و کاهش زردی در روزهای نخستین نور درمانی کاهش سریع و قابل توجه بیلی روبین خون نوزاد است. از جمله اثر فتوتراپی بر درمان زردی نوزاد در کاهش نیاز به تعویض خون نوزاد است. زیرا همانطور که می دانیم تعویض خون عوارض زیادی روی نوزاد دارد و هر چه کمتر از این روش استفاده شود برای نوزاد بهتر است. انتخاب دستگاه مناسب برای داشتن بیشترین اثر فتوتراپی بر درمان زردی نوزاد بسیار مهم است.

ضد زردی از شرکت های پیشگام در تولید دستگاه فتوتراپی است.

اجاره دستگاه زردی نوزاد نیز راهی مقرون به صرفه برای درمان زردی نوزاد است.

جهت اطلاعات بیشتر با شرکت ضد زردی در تماس باشید.