دستگاه فتوتراپی یک روش رایج بر پایه نتایج علمی در درمان زردی نوزاد است.

زردی از رایج ترین عارضه ها در نوزادان می باشد.

دلیل زردی نیز افزایش بیلی روبین موجود در خون است.

برای درمان زردی از روش رایج آن یعنی فتوتراپی استفاده می شود. از این رو دستگاه فتوتراپی جهت درمان زردی طراحی و تولید می شود. تا به امروز سیر تحول و تغییر دستگاه فتوتراپی موجود در بازار روی لامپ های آن بوده است. این تحولات صورت گرفته اگر چه به افزایش کارایی دستگاه فتوتراپی منجر شده اند اما پروتکل فتوتراپی و مانیتورینگ آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

طراحی و ساخت دستگاه فتوتراپی تمام اتوماتیک

طراحی یک دستگاه فتوتراپی که بتواند روند تشخیص و درمان زردی نوزاد را به صورت کاملا اتوماتیک انجام دهد و تمامی مورادی را که باید در مانیتورینگ فتوتراپی رعایت گردد را بررسی و تنظیم نماید از اهمیت زیادی برخوردار است. بهره گیری از چنین سیستمی نیاز به پزشک متخصص نیز نمی باشد. و می توان تمامی مراحل فتوتراپی را به صورت خودکار توسط دستگاه فتوتراپی اتوماتیک انجام داد. این ویژگی در دستگاه فتوتراپی باعث می شود دخالت های انسانی کاهش یابد و این خود منجر به صرفه جویی اقتصادی و افزایش کارامدی نیروی انسانی در بخش مربوطه خواهد شد.

دستگاه فتوتراپی و سیر تحول آن

عمده تغییراتی که در دستگاه فتوتراپی به وجود آمده است در نوع لامپ این نوع دستگاه ها بوده است. در گذشته از لامپ های فلوئورسنت در دستگاه فتوتراپی استفاده می شد اما امروزه از چراغ های ال ای دی نیز در این دستگاه ها استفاده می شود که کارایی و بازدهی بسیار بیشتری نسبت به لامپ های معمولی دارند. این نوع لامپ ها گرمای کمتری تولید می کنند و مصرف برق آنها نیز کمتر است. گرما می تواند باعث آزار نوزاد در حین فتوتراپی شود و لامپ هایی که گرمای بسیار کمتری تولید کنند بیشتر مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

دلایل نیاز به اجاره دستگاه فتوتراپی

زردی از بیماری های شایع در میان نوزادان است.

از این رو نیاز به اجاره دستگاه زردی نوزاد برای درمان زردی نوزاد در منزل رو به افزایش است. زیرا با اجاره دستگاه زردی نوزاد با هزینه بسیار کمی می توان زردی نوزاد را درمان کرد. فتوتراپی روشی است که برای تنظیم میزان بیلی روبین به کار می رود و با این روش به راحتی می توان زردی در نوزاد را کاهش داد. همچنین نداشتن عوارض برای نوزادان از دیگر دلایلی است که استفاده از دستگاه های فتوتراپی را مجاز می دارد.

با اجازه و نظارت پزشک می توان فتوتراپی را در منزل انجام داد.

با این روش از حضور در بیمارستان و برخورد نوزاد با انواع میکروب ها و عفونت های بیمارستانی پرهیز می شود. امنیت و آرامشی که در درمان زردی نوزاد در منزل وجود دارد نیز از مهم ترین دلایل اجاره دستگاه زردی نوزاد خانگی می باشد. در صورتی که درمان زردی نوزاد را در منزل ادامه می دهید هموراه وضعیت نوزاد را بررسی کنید و در صورت امکان با پزشک نیز مشورت نمایید. کلیه نکاتی که برای ایمنی کودک در حین فتوتراپی لازم است را فراگرفته و به کار ببندید تا سلامت نوزاد شما در این روش تضمین شود.

نوشاندن آب و مایعات کافی و به خصوص شیر مادر در این زمان بسیار مهم است.

زیرا باعث دفع آسان تر بیلی روبین از بدن نوزاد می شود.

اصول لازم در اجاره دستگاه فتوتراپی

در زمان اجاره دستگاه فتوتراپی به نکات زیر توجه کنید.

مدل دستگاه همانی باشد که پزشک و یا متخصص مربوطه پیشنهاد داده است.

زیرا انتخاب نوع دستگاه فتوتراپی با توجه به درجه بیلی روبین نوزاد پیشنهاد می شود. به طور معمول دستگاه فتوتراپی 4 لامپه استاندارد برای این کار مناسب است.

از استاندارد بودن دستگاه فتوتراپی و نشان ملی آن اطمینان حاصل کنید.

انواع دستگاه های فتوتراپی

• 4 لامپه

• 6 لامپه

• 8 لامپه

• دوقلو

در هنگام اجاره دستگاه فتوتراپی حتما باید شورت و چشم بند مخصوص فتوتراپی به صورت کاملا آنتی باکتریال ارائه شود. نوزاد را هیچ وقت بدون شورت و چشم بند مخصوص درون دستگاه فتوتراپی قرار ندهید. این کار باعث می شود به چشم ها و اندام تناسلی نوزاد آسیب وارد شود. چشم های نوزاد با ببندید و چشم بند را روی چشمان وی قرار دهید تا از آسیب های وارده به قرنیه چشم نوزاد جلوگیری شود.

مهم ترین نکته در هنگام اجاره دستگاه فتوتراپی طول عمر لامپ فتوتراپی است.

دقت کنید که عمر مفید لامپ های دستگاه تمام نشده باشد.

زیرا در این صورت دستگاه کارایی لازم در درمان زردی نوزاد را ندارد و جز اتلاف زمان گرانبها نتیجه ای نخواهد داشت. نکته مهم دیگر در اجاره دستگاه زردی نوزاد نوع مارک دستگاه است. بسیاری از والدین سوال می کنند که کدام برند را برای دستگاه زردی نوزاد انتخاب نمایند.

دستگاه باید دارای

• نشان استاندارد

• مجوز وزارت بهداشت

• کیفیت بالا

• لامپ استاندارد

باشد.

نوع لامپ دستگاه نیز باید استاندارد باشد.

اجاره دستگاه فتوتراپی از شرکت ضد زردی

شما با شرکتهایی که دستگاه زردی را اجاره می دهند تماس می گیرید.

کارشناس از شما سوالاتی در زمینه

• سن

• وزن

• عدد زردی نوزاد

می پرسد.

زیرا ارسال دستگاه بر اساس این اطلاعات انجام می شود.

اگر کارشناس مربوطه چنین سوالاتی از شما نپرسد به این معنی است که چیزی در مورد زردی و نحوه اجاره دادن دستگاه فتوتراپی نمی داند. این شرکت ها تنها به فکر کسب درآمد هستند پس بهتر است با شرکت هایی کار کنید که به صورت اصولی و تخصصی خدمات فتوتراپی را ارائه می کنند.

برای اجاره دستگاه فتوتراپی می توانید با شرکت ضد زردی تماس بگیرید.

این شرکت خود از تولیدکنندگان دستگاه فتوتراپی است.

ضد زردی در واردات دستگاه فتوتراپی از خارج نیز تخصص دارد.

ضد زردی بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های فتوتراپی را ارائه می کند.

این شرکت از وزارت بهداشت مجوز و تاییدیه دارد و خدمات خود را به صورت شبانه روزی ارائه می دهد. کلیه مشاوره های لازم را می توانید از این شرکت بخواهید. در مورد اجاره دستگاه فتوتراپی برای فرزندتان نیز با کارشناسان ضد زردی مشورت نمایید. تا بتوانید بهترین نوع دستگاه فتوتراپی را جهت اجاره دریافت کنید. به عنوان مثال اگر نوزاد شما 2 کیلو وزن داشته باشد و زردی وی روی 13 باشد این میزان زردی برای نوزاد خطرناک است و این نوع زردی را نمی توان در خانه درمان کرد و بهتر است تحت نظر پزشک و در بیمارستان بستری شود. اگر پزشک شما توصیه می کند که نوزاد را در بیمارستان بستری کنید بهتر است به نظر پزشک توجه کنید زیرا این برای درمان به موقع زردی نوزاد شما بهتر است.