درمان زردی با فتوتراپی به روشهای مختلف انجام می شود. زردی را می توان با نور فتوتراپی به راحتی درمان کرد اما فتوتراپی نیز روش های مختلفی دارد که شامل استفاده از دستگاه زردی نوزاد , پتوی فتوتراپی , تخت فتوتراپی و … می باشد. دستگاه فتوتراپی شامل محفظه ای است که نوزاد را درون آن گذاشته و تحت تابش نور مخصوص قرار می دهند. این کار شاید باعث کلافه شدن نوزاد حین درمان شود و مادر به خوبی نتواند آن گونه که دوست دارد نوزاد تازه متولد شده خود را در آغوش بکشد و به او محبت نماید. تنها برای مواقع شیردهی نوزاد و تعویض پوشک است که می توان نوزاد را از داخل این محفظه بیرون آورد.

اما راه دیگر درمان زردی با فتوتراپی استفاده از پتوی فتوتراپی است.

پتوی فتوتراپی برای درمان زردی

پتوی فتوتراپی یک وسیله کاملا جدید و کاربردی برای درمان زردی با فتوتراپی است.

در این دستگاه نیز از نور فتوتراپی استفاده می شود اما به شیوه ای کاملا متفاوت از انواع دستگاه زردی نوزادی که بسیار راحت تر و آسان تر هم برای نوزاد و هم برای مادر است. همانطور که از نام آن برمی آید این وسیله یک پتو است که به دور نوزاد پیچیده می شود و مادر به آسانی می تواند نوزاد را حتی در حین درمان در آغوش داشته باشد و حتی در مواقع شیردهی به نوزاد نیز لازم نیست پتوی فتوتراپی از نوزاد جدا شود.

از این رو درمان را در این مواقع نیز می توان ادامه داد.

لزوم درمان زردی با فتوتراپی

زمانی که روش های طبیعی مانند ادامه تغذیه با شیر مادر و تغذیه فرمول سطوح بیلی روبین را کاهش ندهند، ممکن است نیازمند درمان های غیر تهاجمی مثل نور درمانی برای نوزادان باشد.

پزشک متخصص اطفال در مورد بهترین دوره درمان با توجه به:

سن کودک

کامل یا نارس بودن نوزاد و تعداد هفته های بارداری

میزان بیلی روبین نوزاد و میزان افزایش آن

برای درمان زردی نوزاد با فتوتراپی راهکارهایی به شما ارائه می نماید.

درمان زردی با فتوتراپی چیست؟

نور درمانی، که به عنوان فتوتراپی نیز شناخته می شود

یک روش درمانی بی درد و غیر تهاجمی برای زردی نوزاد است که با استفاده از اشعه های نور برای کاهش میزان بیلی روبین در بدن کودک مورد استفاده قرار می گیرد. پرتوهای آبی به سمت پوست کودک شما هدایت می شوند و به سیستم خون نوزاد منتقل می شوند. از طریق فرآیند فتو اکسیداسیون، بیلی روبین ذخیره شده زیر پوست کودک شما به محصولات دیگری که به راحتی از بدن کودک خارج می شود، شکسته می شود.

زمان استفاده از فتوتراپی چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، نور درمانی برای نوزادان یک روش درمان بدون درد و غیر تهاجمی است. در طول درمان در بیمارستان، کودک شما بر روی یک تخت دراز کشیده است. سپس یک پرتو نور به سمت کودک به فاصله 6 متر هدایت خواهد شد. پد های نرم برای پوشش چشم های کودک برای جلوگیری از تحریک شدن از نگاه به نور به طور مستقیم استفاده می شود.

فتوتراپی برای نوزادان از اشعه آبی استفاده می کند

که ایمن هستند و اثرات منفی اشعه های مضر UV را ندارد.

درمان برای چند روز انجام خواهد شد

تا کبد نوزاد بتواند قدرت کافی برای پردازش و تعادل بیلی روبین را در بدن کودک به تنهایی پیدا کند.

پتوی فتوتراپی چگونه کار می کند؟

پتوی فتوتراپی نوعی روش درمان زردی با فتوتراپی است که می تواند زردی نوزاد شما را درمان نماید. بهتر است پس از مشاوره با پزشک خود از این روش درمان استفاده کنید. در روش درمان زردی با فتوتراپی این پتوی مخصوص از فیبر نوری برای انتقال امواج نور آبی به پوست کودک استفاده می کند و باعث می شود تا سیستم خون نوزاد آن را جذب نماید. نور، کبد را تحریک می کند تا بیلی روبین را به ترکیبات ساده تر تبدیل کند این ترکیبات به آسانی می توانند از بدن کودک شما دفع شوند. نور منتشر شده از پتوی فتوتراپی به اندازه کافی گرم است. پتو طوری طراحی و ساخته شده است که بتواند راه امواج بالقوه مضر نور قرمز و اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند.

هنگام استفاده از این نوع درمان، فرزند شما می تواند به طور کامل لباس داشته باشد

و شما می توانید در طول درمان او را در آغوش بگیرید و به او شیر بدهید.

درمان ممکن است در طول روز (و شب) انجام شود،

اگر پزشک شما این را به عنوان بهترین راه برای کاهش میزان بیلی روبین توصیه می کند. پتوی فتوتراپی می تواند به طور موثر زردی را از بین ببرد تا کودک شما بتواند زندگی سالم داشته باشد. با این حال، برای استفاده از مزایای این نوع دستگاه فتوتراپی، استفاده مناسب لازم است.

ترکیب پتوی فتوتراپی با دستگاه فتوتراپی

برای درمان زردی های با شدت زیاد می توان از دو دستگاه فتوتراپی به صورت همزمان استفاده کرد. همچنین ترکیب پتوی فتوتراپی و دستگاه زردی نوزاد می تواند برای درمان این نوع زردی ها به کار رود. درمان زردی با فتوتراپی بسیار کم هزینه و کم عوارض است و می تواند انواع زردی های نوزادی را در کمترین زمان ممکن درمان نماید. می توان نوزاد را همانطور که در یک پتوی فتوتراپی پیچیده شده است داخل دستگاه زردی نوزاد قرار داد.

به این ترتیب زردی های شدید را می توان در زمانی کوتاه درمان کرده

و سطح بیلی روبین را به میزان زیادی کاهش داد.

اجاره دستگاه درمان زردی با فتوتراپی

اگر برای درمان زردی نوزادتان نیاز به دستگاه درمان زردی با فتوتراپی دارید می توانید با شرکت ضد زردی در تماس باشید. پتوی فتوتراپی و انواع تجهیزات درمان زردی با فتوتراپی را می توانید از شرکت ضد زردی تهیه نمایید.
تخصص این شرکت تولید دستگاه ها و تجهیزات درمان زردی با فتوتراپی است.

و خدمات بسیار گسترده و کاربردی به مشتریان خود در درمان با فتوتراپی ارائه می نماید.

مزایای پتوی فتوتراپی

پتوی فتوتراپی یک روش درمان زردی با فتوتراپی است که بسیار ساده و آسان و در دسترس است. این پتو کاربردی بسیار ساده دارد و همانطور که گفتیم با سایر تجهیزات درمان زردی با فتوتراپی به آسانی ترکیب می شود. این وسیله بسیار جمع و جور و کاملا قابل حمل است. انعطاف پذیری بالای آن نیز باعث می شود تا استفاده از نسبت به سایر دستگاه های درمان زردی نوزادبا فتوتراپی بسیار راحت تر باشد. از دیگر ویژگی های پتوی فتوتراپی این است که نور را به صورت کاملا یکنواخت روی بدن نوزاد پخش می کند.

و از هدر رفت نور جلوگیری می کند.

این کار زمان درمان زردی با فتوتراپی را کاهش می دهد.