اجاره دستگاه زردی نوزاد تهرانپارس

زردی یا یرقان، یکی از بیماری‌های بسیار رایج میان نوزادان می‌باشد، به طوری که می‌توان گفت، تقریبا ۸۰ ٪ نوزادان پس از تولد، به این بیماری مبتلا می‌شوند. بیماری زردی در روزهای اولیه پس از تولد (حدود ۳ تا ۴ روز) در بدن نوزاد به وجود می‌آید و بعد از گذشت مدت زمان ۴ تا ۵ روز، به صورت خود به خود درمان می‌شود. گرچه این بیماری ممکن است به صورت خود به خود درمان شود، اما انجام معاینات برای تشخیص میزان شدت این بیماری و همینطور  تشخیص نحوه درمان این بیماری توسط پزشک، ضروری است. توجه داشته باشید که انجام معاینات پزشک پس از تولد باید در بازه‌های زمانی مشخصی صورت گیرد، اما اگر این معاینات صورت نگرفت، به هیچ عنوان نگران نباشید و در صورت به وجود آمدن کوچک‌ترین علائم و نشانه‌های زردی، نوزاد را نزد پزشک ببرید.

اجاره دستگاه زردی نوزاد تهرانپارس

در ادامه به برخی از نشانه‌ها و علایم بیماری زردی اشاره خواهیم کرد.

۱- زرد شدن کف پا، کف دست و قسمت‌هایی از پوست بدن نوزاد

۲- زرد شدن قسمت‌هایی از سفیدی چشمان نوزاد

۳- زرد شدن زبان و دهان نوزاد

۴- بی‌حالی و بی‌اشتهایی شدید نوزاد و عدم تمایل به خوردن شیر

۵- گریه‌های غیر عادی نوزاد

۶- زرد شدن ادرار نوزاد

در صورت مشاهده هر یک از علائم گفته شده به وقوع زردی در بدن نوزادتان پی ببرید.

همانطور که گفته شد، پزشک با انجام معاینات و بررسی میزان شدت بیماری نوزاد، نوع و نحوه درمان مناسب را انتخاب خواهد کرد. درمان‌های رایج بیماری یرقان یا زردی نوزادان، شامل فتوتراپی، شیردهی مکرر، تعویض خون و سایر روش‌های درمانی خانگی می‌شوند، که هر یک از این درمان‌ها مطابق با میزان شدت زردی توسط پزشک صورت می‌گیرند. فتوتراپی، یکی از روش‌های درمانی بیماری زردی به حساب می‌آید. روش فوتوتراپی با استفاده از دستگاه‌های زردی نوزاد و تابش نور این دستگاه‌ها به قسمت‌های مختلف بدن نوزاد (به جز چشم ها و نواحی حساس) انجام می‌شود، با استفاده از این روش می‌توان نوزاد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حتی در منزل و کنار مادر، درمان کرد. مرکز درمانی تهرانپارس، یکی از معتبرترین مراکز، جهت اجاره دستگاه های زردی نوزاد می‌باشد. این مرکز با بهره‌گیری از دانش پزشکان با تجربه، مهارت کارشناسان و مشاورات لازم به مشتریان، به اجاره پیشرفته‌ترین دستگاه های زردی نوزاد، پرداخته است.

برای اجاره دستگاه زردی نوزاد  (Phototherapy Machine) از این مرکز، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- تماس با مرکز درمانی اجاره دهنده دستگاه

در مرحله نخست لازم است، با مرکز درمانی مورد نظر جهت بررسی شرایط و ضوابط اجاره دستگاه‌های زردی، تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مرکز درمانی تهرانپارس به صورت ۲۴ ساعته و در طول شبانه روز (حتی ایام تعطیل)، آماده ارائه خدمات و راهنمایی‌های لازم به مشتریان هستند.

۲- تعیین و ثبت نیازها

پس از برقراری تماس با مراکز درمانی، نیازها و اهداف خود را از به کارشناسان توضیح دهید که برای چه مدت و با چه مشخصات، دستگاه زردی نوزاد را نیاز دارید. کارشناسان این مرکز درمانی با ثبت نیازهای شما، اجاره دستگاه‌های زردی را برای هر مدت زمانی که شما بخواهید، انجام خواهند داد.

۳- مقایسه قیمت‌ها و شرایط

حتماً توجه داشته باشید که قبل از تصمیم‌گیری، قیمت‌ها و شرایط اجاره از چند مرکز درمانی مختلف را مقایسه کنید. مرکز درمانی تهرانپارس، با ارائه مناسب‌ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت‌ها، به اجاره دستگاه‌های زردی پرداخته است.

۴- بررسی مدارک و مجوزها

پیش از اجاره دستگاه‌های زردی حتماً اطمینان حاصل کنید که دستگاه‌ها از نظر کیفیت و ایمنی، مطابق با استانداردهای پزشکی هستند و از شرکت اجاره‌دهنده دارای مجوزهای لازم است. مرکز درمانی تهرانپارس، با داشتن مجوزهای لازم خدمات اجاره دستگاه‌های زردی را به بهترین شکل ممکن، انجام خواهد داد.

۵- برقراری توافقات و تحویل دستگاه

پس از انتخاب دستگاه و انجام مراحل موردنیاز، توافقنامه اجاره را امضا کنید و دستگاه تجویز شده توسط پزشک را از این مرکز درمانی، دریافت کنید.

۶- پیگیری و باز پسگیری

پس از گذشته مدت زمان تعیین شده، اگر نیاز به تمدید مهلت اجاره ندارید، مدت زمان اجاره را رعایت کرده و پس از اتمام آن، دستگاه را بازپس دهید. لازم به ذکر است که تمدید مهلت مدت زمان اجاره باید توسط پزشک و پس از معاینه نوزاد، تجویز شود.

بهتر است حتما در مورد هزینه‌ها، شرایط تحویل و بازگشت دستگاه، خدمات پشتیبانی و نحوه عملکرد دستگاه زردی نوزاد، صحبت کنید تا همه جزئیات را به دقت مشخص کرده باشید. مرکز درمانی تهرانپارس، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز اجاره دهنده دستگاه زردی، آماده ارائه انواع خدمات مطابق با استانداردهای جهانی، به مشتریان است.

آزمایشگاه زردی نوزاد بدون خونگیری

آزمایشگاه زردی نوزاد در مراکز درمانی تهرانپارس، ارائه خدمات تشخیص زردی را بدون خونگیری و به منظور تشخیص و اندازه‌گیری میزان بیلی‌روبین (Bilirubin) در نوزادان انجام می‌ دهد. آزمایش های رایج زردی، معمولاً با استفاده از نمونه‌برداری های لازم از خون نوزاد انجام می‌شوند، اما در برخی موارد می‌توان از آزمایش‌های غیرخونی برای تخمین میزان بیلی‌روبین در نوزاد استفاده کرد. مرکز درمانی تهرانپارس علاوه بر فراهم کردن امکان گرفتن آزمایش‌های خونی، آزمایش‌های بدون نیاز به خونگیری را نیز در اختیار بیماران قرار داده است.

در ادامه به برخی از آزمایش‌های غیر خونی در این مرکز درمانی، اشاره خواهیم کرد.

۱- استفاده از مترهای تشخیص بیلی‌روبین پوستی (Skin Bilirubinometer)

این دستگاه‌ها با قرارگرفتن مستقیم روی پوست نوزاد، میزان بیلی‌روبین در پوست را اندازه‌گیری می‌کنند. این آزمایش برای تخمین میزان بیلی‌روبین در نوزادان بدون نیاز به خونگیری انجام می‌شود و هیچگونه خطر یا زیانی به سطح پوست یا بدن نوزاد، نخواهد رساند.

۲- استفاده از اسکن بیلی‌روبین (Transcutaneous Bilirubinometry)

یکی دیگر از آزمایش‌های غیرخونی تشخیص زردی در نوزادان، استفاده از دستگاه های اسکن بیلی روبین است، این روش نیز بدون نیاز به خونگیری استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه اسکنر، نور مرئی به پوست نوزاد تابانده می‌شود و سطح بیلی‌روبین در پوست اندازه‌گیری می‌شود. لازم به ذکر است که بدانید توصیه اکثر پزشکان، به این روش تشخیص میزان زردی است.

آزمایشگاه زردی نوزاد بدون خونگیری

۳- آزمایش مایع ادرار (Urinalysis)

در این آزمایش غیر خونی، از نمونه ادرار نوزاد برای اندازه‌گیری میزان بیلی‌روبین در ادرار استفاده می‌شود. این میزان ممکن است نشان‌دهنده میزان بیلی‌روبین در خون نوزاد باشد.

توجه کنید که هر چند این روش‌ها برای تخمین میزان بیلی‌روبین، بدون نیاز به خونگیری استفاده می‌شوند، اما برای تشخیص دقیق‌تر و مدیریت بهتر زردی نوزاد، ممکن است آزمایش‌های خونی نیز لازم باشند. همچنین، تصمیم‌گیری در مورد تشخیص و مدیریت زردی نوزاد در مرکز درمانی تهرانپارس، باید توسط پزشک معالج و پس از معاینات کافی، انجام شود.

درجه زردی نوزادان

زردی نوزادان یک مشکل شایع در نوزادان، در نخستین هفته‌های زندگی پس از تولد آن ها می‌باشد، که به دلایلی همچون عدم تغذیه مناسب مادر در دوران بارداری، ژنتیک، اختلال عملکردی کبد، اتفاق می افتد. میزان و شدت زردی نوزاد ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی مانند وزن تولد، مدت زمان بارداری و سلامت کبدی نوزاد بستگی داشته باشد.

بهتر است بدانید که زردی نوزاد عموما به دو نوع مختلف تقسیم می‌شود.

زردی فیزیولوژیک (Physiological Jaundice) یا زردی طبیعی

این نوع زردی یکی از شایع‌ترین انواع زردی نوزاد است و به عنوان یک بیماری نرمال و طبیعی در نظر گرفته می‌شود. جالب است بدانید که زردی فیزیولوژیک معمولاً در چند روز اول پس از تولد شروع می‌شود و در هفته‌های اول تا اوسط هفته دوم از تولد نوزاد، ادامه دارد. با توجه به اینکه این بیماری زردی طبیعی است، نیاز به درمان خاصی ندارد و معمولاً به صورت خود به خود، بهبود پیدا می‌کند. درجه میزان خطرناک بودن این نوع زردی بالا نیست و امکان بهبودی نوزاد به صورت خود به خود بدون نیاز به درمان‌های پزشکی وجود دارد. البته انجام معاینات پزشکی، برای تشخیص این نوع زردی ضروری است.

درجه زردی نوزادان

زردی پاتولوژیک (Pathological Jaundice) یا زردی غیر طبیعی

این نوع بیماری زردی نوزاد، نادرتر است و نیاز به توجه و درمان سریع دارد. زردی پاتولوژیک ممکن است ناشی از مشکلاتی در کبد، کانال‌های صفراوی، یا تخریب مثانه نوزاد، در بدن او قرار گیرد و به سرعت پیشرفت کند. تشخیص هر یک از علل گفته شده بر عهده پزشک است و پزشک متخصص باید علت این نوع زردی را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. آنطور که مشخص است، درجه میزان خطرناک بودن این نوع زردی بسیار بالا بوده و با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

تشخیص نوع زردی نوزاد بسیار مهم است و نیاز به ارزیابی پزشکی دارد. در مواردی که زردی نوزاد پس از یک هفته از تولد ادامه دارد، دارای علائم تشدید شونده است یا به شدت تشدید می‌شود، حتماً باید به پزشک مراجعه کرده و مشکل را بررسی کنید. معمولاً درجه خطرناک بودن بیماری زردی از عدد ۱۲ شروع شده تا درجه ۲۵ که بیشترین درجه زردی است، ادامه پیدا می‌کند. شما می‌توانید برای انجام انواع خدمات زردی نظیر انجام آزمایشات تشخیص درجه زردی و اجاره دستگاه‌ها به مرکز درمانی تهرانپارس مراجعه کنید و با استفاده از خدمات این مرکز، نوزاد خود را درمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *